توانمندسازی برای
زیست بوم دیجیتال

عصر داده و رسانه
فرصت یا تهدید

آماده شنا در
دریای دیجیتال؟

قدم اول را بردارید

«سازمان های آینده؛ توانمندسازی در عصر دیجیتال»

تحولات گسترده فناوری، داده و رسانه در سال‌های اخیر، سازمان‌ها را با شرایط تازه‌ای روبه‌رو کرده است. دیگر مأموریت سازمان‌ها تنها فعالیت‌های سنتی نیست؛ بلکه بقای آن‌ها در گرو توانایی سازگاری با زیست‌بوم دیجیتال، مدیریت دانش و توانمندسازی سرمایه انسانی است. روابط عمومی و کارکنان امروز باید به‌عنوان مدیران دانش، تسهیل‌گران یادگیری، و بازیگران فعال در ارتباط سازمان با جامعه عمل کنند. لذا دوره آموزشی “سازمان های آینده؛ توانمندسازی در عصر دیجیتال برگزار مي شود. این دوره جامع با هدف توانمندسازی کارکنان و روابط عمومی‌ها طراحی شده و بر محورهای ارتباطات علمی و رسانه ای، سواد های نوین (اطلاعاتی، رسانه ای، داده ای و هوش مصنوعی)، مدیریت دانش و ارتباطات سازمانی، توانمندسازی حرفه ای و سازمانی، ایده پروری و خلاقیت، تولید محتوای الکترونیکی، هوش مصنوعی و … متکی است. اهداف برگزاری دوره به شرح زیر است:

  • ارتقای مهارت‌های رسانه‌ای و اطلاعاتی کارکنان و روابط عمومی‌ها
  • توانمندسازی در حوزه مدیریت دانش و داده
  • آشنایی با سوادهای نوین (هوش مصنوعی، داده، رسانه)
  • پرورش مهارت‌های خودتوانمندسازی پژوهشی و حرفه‌ای
  • آماده‌سازی سازمان برای حضور مؤثر در زیست‌بوم دیجیتال


سطح پایه

این بسته ویژه دانشجویان، علاقه‌مندان تازه‌کار، كارجويان، پژوهشگران و افرادی است که به این حوزه علاقمند هستند. هدف از این بسته ورود به دنیای دیجیتال و توسعه مهارت‌های فردی و سازمانی است. کارگاه های این سطح در مدت 12ساعت آموزش نظری و 4 ساعت تمرین عملی و پرسش و پاسخ به شرح زیر است:

  • سواد اطلاعاتی و رسانه‌ای
  • سواد داده‌ای
  • پروفایل حرفه‌ای و رزومه‌نویسی

  • مدیریت دانش و طراحی بانک دانش
  • برندینگ و روابط عمومی
  • ارتباطات علمی و رسانه ای


سطح پیشرفته

مخاطب اصلی این بسته کارشناسان، کارکنان حوزه روابط عمومی، کارکنان سازمانی، متخصصان، کارآفرینان، افراد فعال در سازمان‌ها و … هستند. هدف از این سطح ارتقای مهارت‌های دیجیتال، ارتباطی و کسب‌وکاری همراه با پروژه عملی است. این سطح در 5 محور، 17 کارگاه آموزشی و 34 ساعت به شرح زیر برگزار می شود:

محور ۱: سوادهای نوین دیجیتال (۸ ساعت)

  • سواد اطلاعاتی و رسانه‌ای
  • سواد داده‌ای
  • سواد هوش مصنوعی
  • کارگاه عملی و تعاملی: از یادگیری تا تجربه عملی

محور ۲: توانمندسازی حرفه‌ای و فردی (۸ ساعت)

  • پروفایل حرفه‌ای و رزومه‌نویسی
  • پژوهش، مقاله‌نویسی و ویراستاری
  • سناریونویسی و داستان‌نویسی برای محتوا
  • کارگاه عملی و تعاملی: مهارت‌ورزی و تجربه‌محوری

محور ۳: مدیریت دانش و ارتباطات سازمانی (۶ ساعت)

  • مدیریت دانش و طراحی بانک دانش
  • ارتباطات علمی و رسانه‌ای
  • کارگاه عملی و تعاملی: تبادل دانش و ارتباط مؤثر

محور ۴: کسب‌وکارهای کوچک و نوآوری (۶ ساعت)

  • ایده‌پردازی و مدل‌های کسب‌وکار
  • برندینگ و روابط عمومی
  • کارگاه عملی و تعاملی: از ایده تا عمل در کسب‌وکارهای نوآورانه

محور عملیاتی (۶ ساعت)

  • مسیر یادگیری با کوچ و پروژه عملی
  • ارائه پروژه پایانی و دریافت بازخورد کوچ
  • شبکه‌سازی با سایر شرکت‌کنندگا

ثبت نام درسطح پیشرفته


سطح راهبردی

این بسته برای سازمان هایی طراحی شده که نیاز به تصویری شفاف، دقیق و جامع از وضعیت خود دارند و همچنین می خواهند در مسیر آینده دیجیتال گام بردارند. مخاطب اصلی این بسته مدیران، رهبران سازمانی، استراتژیست‌ها است. هدف این سطح تسلط کامل بر همه محورها، توانایی تدوین برنامه راهبردی سازمان و تدوین مسیر آینده دیجیتال سازمان است. این سطح در 7 محور اصلی، 24 کارگاه آموزشی و 48 ساعت برگزار خواهد شد.

محور ویژه راهبردی

  • تمرین تدوین برنامه راهبردی سازمان
  • طراحی نقشه راه دیجیتال سازمان
  • تعیین شاخص‌های کلیدی عملکرد
  • جلسات کوچینگ فردی (۱ جلسه برای هر مدیر)
  • کوچینگ گروهی برای تیم مدیریتی (جلسه کارگاهی)
  • تحلیل وضعیت موجود
  • شبکه‌سازی و تبادل تجربه
  • مستندسازی و ارائه به مدیریت ارشد
  • تدوین گزارش رسمی برای هیئت‌مدیره/مدیرعامل
  • ارائه نتایج پروژه‌ها و دستاوردهای آموزشی
  • پیشنهادات برای اجرای مرحله بعدی
  • گواهی‌نامه معتبر سطح مدیریت راهبردی

محور ۱: سوادهای نوین دیجیتال (۸ ساعت)

  • سواد اطلاعاتی و رسانه‌ای
  • سواد داده‌ای
  • سواد هوش مصنوعی
  • کارگاه عملی و تعاملی: از یادگیری تا تجربه عملی

محور۳: مدیریت دانش و ارتباطات سازمان (۶ ساعت)

  • مدیریت دانش و طراحی بانک دانش
  • ارتباطات علمی و رسانه‌ای
  • کارگاه عملی و تعاملی: تبادل دانش و ارتباط مؤثر

محور ۵: راهبرد و ارزیابی دیجیتال (۶ ساعت)

  • برنامه‌ریزی راهبردی
  • ارزیابی و گزارش‌نویسی
  • کارگاه عملی و تعاملی: تدوین استراتژی

محور ۲: توانمندسازی حرفه‌ای و فردی (۸ ساعت)

  • پروفایل حرفه‌ای و رزومه‌نویسی
  • پژوهش، مقاله‌نویسی و ویراستاری
  • سناریونویسی و داستان‌نویسی برای محتوا
  • کارگاه عملی و تعاملی: مهارت‌ورزی و تجربه‌محوری

محور ۴: کسب‌وکارهای کوچک و نوآوری (۶ ساعت)

  • ایده‌پردازی و مدل‌های کسب‌وکار
  • برندینگ و روابط عمومی
  • کارگاه عملی و تعاملی: از ایده تا عمل در کسب‌وکارهای نوآورانه

محور 6: پروژه عملیاتی با کوچ (۶ ساعت)

  • ارائه پروژه‌های عملی
  •  بازخورد تخصصی کوچ
  • جمع‌بندی و پرسش و پاسخ