،یادبگیر
جهانی جذب کن
،دانش محلی
اثر جهانی
همین امروز
!جهانی شو
«دوره جامع دانشگاه جهانی از تئوری تا عمل»
در دنیای رقابتی آموزش عالی، دانشگاهها نهتنها برای توسعه علمی، بلکه برای دستیابی به پایداری اقتصادی خود نیز نیازمند جذب مؤثر دانشجویان بینالمللی هستند. در همین راستا، دورهای تخصصی با عنوان «دوره جامع دانشگاه جهانی از تئوری تا عمل» طراحی و برگزار میگردد. این دوره جامع با تلفیق چهار بُعد کلیدی داده، محتوا، تجربه و کارآفرینی تدوین شده است تا مدیران و کارشناسان آموزش عالی بتوانند فرایند جذب، پشتیبانی و نگهداشت دانشجویان خارجی را به شیوهای پایدار، نوآور و ارزشآفرین مدیریت کنند. همچنین، این دوره با رویکردی نوآورانه و آیندهنگر فرصتی ارزشمند برای مدیران و سیاستگذاران آموزش عالی فراهم میآورد تا ضمن آشنایی با تجربیات موفق جهانی، نقشه راه اختصاصی دانشگاه خود را طراحی نمایند. اهداف برگزاری دوره به شرح زیر است:
- توانمندسازی مدیران و کارشناسان در طراحی و اجرای برنامههای بینالمللیسازی آموزش عالی
- آموزش تحلیل داده و تصمیمگیری مبتنی بر شواهد برای توسعه همکاریها و شبکههای علمی جهانی
- توسعه مهارتهای تولید محتوای چندزبانه و اجرای کمپینهای ارتباطی برای معرفی برند بینالمللی دانشگاه
- بهبود تجربه فرهنگی، اجتماعی و علمی اعضای بینالمللی دانشگاه (دانشجویان، استادان و پژوهشگران مهمان)
- تقویت سواد رسانهای، دادهای و بینفرهنگی کارشناسان و مدیران دانشگاه
- آموزش مدیریت دانش، مستندسازی و گزارشنویسی حرفهای در حوزه فعالیتهای بینالمللی
- ترویج کارآفرینی دانشگاهی و توسعه خدمات نوآورانه در مسیر بینالمللیسازی پایدار
- ایجاد و بهکارگیری نظامهای مدیریت دانش برای انتقال تجربیات، انباشت یادگیری و بهبود مستمر عملکرد دانشگاه در سطح جهانی
محورها و ساختار کلی دوره
- برنامهریزی راهبردی
- طراحی و تولید محتوای مؤثر و چندزبانه
- روایت محتوا، بومیسازی فرهنگی، ویدئو و وبسایت
- کمپینهای دیجیتال و بازاریابی آموزشی
- تجربه و رضایت دانشجویان بینالمللی (طراحی مسیر تجربه، پشتیبانی فرهنگی، رضایتسنجی)
- ارزیابی و بهبود عملکرد برنامههای جذب
- مدیریت دانش و مستندسازی تجربیات جذب (ثبت درسآموختهها، ایجاد بانک دانش و انتقال تجربه بین تیمها)
- تحلیل دادهها، تشخیص منابع معتبر و روایت مؤثر دانشگاه
- گزارشنویسی و مستندسازی حرفهای بینالمللی
سطح مقدماتی
این سطح ویژه مدیران روابط بینالملل و امور دانشجویان خارجی، کارشناسان بازاریابی آموزشی، محتوا و رسانه، مسئولان پذیرش، پشتیبانی و تجربه دانشجویان، مدیران دانش و کارآفرینی دانشگاهی، مدیران امور دانشجویی، مدیران امور فرهنگی، مدیران روابط عمومی، اعضای هیأت علمی علاقهمند به بینالمللیسازی آموزش عالی و افرادی است که به این حوزه علاقمند هستند. کارگاه های این سطح در مدت 22 ساعت آموزش نظری شامل ارائه محتوای آموزشی، مطالعات موردی و تمرینهای گروهی و 3 ساعت تمرین عملی و پرسش و پاسخ جهت تثبیت آموختهها و تبادل تجربیات بین شرکتکنندگان، به شرح زیر است:
- برنامهریزی راهبردی (آموزش نظری)
- طراحی و تولید محتوای مؤثر و چندزبانه(آموزش نظری)
- روایت محتوا، بومیسازی فرهنگی، ویدئو و وبسایت(آموزش نظری)
- کمپینهای دیجیتال و بازاری (آموزش نظری)
- طراحی و تولید محتوای مؤثر و چندزبانه (آموزش نظری)
- روایت محتوا، بومیسازی فرهنگی، ویدئو و وبسایت (آموزش نظری)
- کمپینهای دیجیتال و بازاریابی آموزشی (آموزش نظری)
- تجربه و رضایت دانشجویان بینالمللی (طراحی مسیر تجربه، پشتیبانی فرهنگی، رضایتسنجی) (آموزش نظری)
- ارزیابی و بهبود عملکرد برنامههای جذب (آموزش نظری)
- مدیریت دانش و مستندسازی تجربیات جذب (ثبت درسآموختهها، ایجاد بانک دانش و انتقال تجربه بین تیمها) (آموزش نظری)
- تحلیل دادهها، تشخیص منابع معتبر و روایت مؤثر دانشگاه (آموزش نظری)
- گزارشنویسی و مستندسازی حرفهای بینالمللی (آموزش نظری)
- پرسش و پاسخ
سطح پیشرفته
علاوه بر 25 ساعت آموزش در سطح مقدماتی، این سطح شامل 35 ساعت کار عملی با تیمهای دانشگاهی جهت بهبود فرآیندهای بین المللی سازی است. همچنین 150 دقیقه جلسات اختصاصی کوچینگ فردی برای هر شرکت کننده به صورت فرد به فرد برگزاری خواهد شد.
زمان شروع دورهها: 16 آذر ماه 1404
ثبت نام سطح مقدماتی
25 ساعت آموزش نظری
- شرکت در تعداد 9 دوره آموزشی به صورت آنلاین و آفلاین
- شرکت در یک کلاس جمع بندی 3 ساعته
- گواهینامه معتبر شرکت در دوره
ثبت نام سطح پیشرفته
60 ساعت آموزش نظری و عملی همراه با کوچینگ اختصاصی
- شرکت در تمامی دوره های سطح مقدماتی
- 35 ساعت آموزش عملی همراه با کوچینگ اختصاصی
- گواهینامه معتبر شرکت در دوره